Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
MagnusSWE8
KeymasterMät från bomnock till mast 7-10mm. Påverkar balansen. Ju närmare mast desto mer lovgirigt allt annat orört. Det blir ca 80mm och inte som i beskrivning (63)
MagnusSWE8
KeymasterHej Lennart!
Det batteri du refererar till är det mest vanligt förekommande mottagarbatteriet vi använder. Det ska inte vara några problem. Jag har använt det batteriet sedan 2014. Vet dock inte vad du har för mottagare. Men är det en std radio och mottagare från Joysway eller Futaba ska det inte vara några problem.
MagnusSWE8
KeymasterHej Dick!
65 år
MagnusSWE8
KeymasterHej!
När du släpper så går sannolikt spaken lite för långt och triggar servot att gå
vidare. V.5 sändarna (platt liten till skillnad från V.6 som är större) håller tyvärr sämre kvalité.Vid segling så handlar det om väldigt lugna roderrörelser. Jag släpper aldrig spaken så den går tillbaka av sig själv.
MagnusSWE8
KeymasterHej Uffe!
Du hittar mallar på http://www.dfracing.world
Vi använder vattenfast tusch.Känner inte till om det är aktiviteter i anslutning till
någon segelklubb i Örebro.Kontakta Magnus, han är ganska aktiv och finns i örebro
SWE 500 Magnus Janeborn SSH Örebro magnus.janeborn@telia.com 070 665 67 63MagnusSWE8
KeymasterBlir säkert bra! Det är enkelt att göra enkel panelsegel. Tricket är att få till mastkurva och att lära sig att ställa in riggen utifrån förutsättningar på kappseglings banan. Lycka till med segel tillverkningen!
MagnusSWE8
KeymasterFöljsamt och inte stumt. Vad funderar du på att använda?
MagnusSWE8
KeymasterHi Tim!
This is a free interpretation with in the rule as long as it fits inside the template of the sail in question.
The templates is found at http://www.dfracing.world
MagnusSWE8
KeymasterLänk till Linköpings FB grupp här
MagnusSWE8
KeymasterHär länken från vår förstasida på hemsidan. Det är nog den bästa instruktionen som finns. http://nebula.wsimg.com/d2b469c6cc70329877665f17b74c2e97?AccessKeyId=450B4B796CA50539E873&disposition=0&alloworigin=1
MagnusSWE8
KeymasterHej Börje! Håll utkik det kommer mer info straxt!
MagnusSWE8
KeymasterDen engelska regeln gäller. Dvs man får täcka över hålet.
MagnusSWE8
KeymasterSkölj alltid i sötvatten efter segling. Spraya med 5-56 eller liknande på lager och
metalldelar. Då håller allt så mycket bättre. Har du fått saltvatten inne i båten
plocka ur mottagare och batteri och skölj ur. Låt aldrig båten stå med däcks luckor på satta. Öppna minst den lilla för ventilation.MagnusSWE8
KeymasterJu noggrannare förarbete (slipning och avfettning) desto bättre resultat. Att spara vikt är oxså bra. Onödig vikt i form av mycket färg är inte så lyckat om man vill ha en snabb båt.
MagnusSWE8
KeymasterI kappseglings sammanhang användes främst spritpenna då det inte väger något och riskerar inte att påverka formen i seglet.
Har ingen koll på om man kan hitta något som kan klistras in i segel.
-
FörfattareInlägg